fredag 3 mars 2017

Cirklar.

Jag skar med hjälp av min Cameo ut fyra cirklar ur vit cardstock. Jag skvätte mist i tre nyanser, stämplade och sydde på bakgrunden. De minsta stämplade cirklarna är från Malins Stämplar, och jag tycker de är perfekta att använda så här i kombination med färgstänk.

Jag gjorde små plastfickor med min fuse och fyllde dem med paljetter i tre nyanser och grönt glitter, och så förslöt jag fickorna med fusen och fäste dem bakom hålen. Jag valde ut några olika matchande papper och bearbetade kanterna på olika sätt. På ett klippte jag ut efter mönstret, ett rev jag kanten på, ett ruffade jag med sax och det sista ritade jag på med svart penna. Jag limmade fast pappren och satte fast fotot ovanpå med 3D-kuddar.

Det var några störande ljusa leksaker på fotot, så jag satte fast ett die cut-hjärta (från samma serie som pappren) så att det täckte de störande momenten. Jag dekorerade ytterligare med ett par stickers, en klammer från ett Thickers-alfabet  och några lösa paljetter.
Journalingen skrev jag på den negativa biten från den största utskurna cirkeln och satte fast med 3D-kuddar. Titeln består av bokstävers jag haft länge och som jag tyckte var perfekta i färg. Den som spar hon har!

Slutligen skar jag till lite tjockare papp och fäste på baksidan av den mindre kvadraten innan jag satte fast den på den fullstora cardstocken. På så vis behövde jag inte använda massor med 3D-kuddar för att få volym.



Emma

Inga kommentarer: