fredag 24 februari 2017

Everyday life

Jag försöker bli bättre på att scrappa om vardagliga händelser, sådant som annars riskerar att glömmas bort. När jag fick Malins "Everyday life" i handen visste jag därför direkt att jag ville göra en layout om något vardagligt och oansenligt.

Jag började med att stämpla "Everyday life" upprepade gånger med en ljusgrå nyans. Sedan skvätte jag rikligt med mist i olika färger och lät torka. Jag stämplade igen, denna gång med en liten cirkel från Malin, och så fyllde jag i konturerna på tre av de stämplade orden med en svart penna.
Jag rev kanterna på pappren och limmade fast dem. Fotot sitter på 3D-kuddar. Jag placerade ut titel och dekorationer och skrev journaling på en etikett.

Emma

1 kommentar:

Ullkika sa...

Mysig Lo med all text! Det är något som jag är absolut sämst på... att just få dit en bra titel eller skriva på mina Lo´s. Jag lade till din blog på min bloglist, hoppas att det är ok!
Pyssliga hälsningar från Ullkika