söndag 30 oktober 2016

Maskerad.

Jag har använt Malins stämpel ”Maskerad” på denna layout. Det är ett ord som kan läsas på två sätt, antingen med betoningen på det sista A:et  eller med betoningen på E:et. Det första betyder en fest där man klär ut sig och det andra betyder att vara utklädd. Till den här historien är det den senare betydelsen jag tänkt mig.


För att efterlikna en stjärnhimmel skvätte jag rikligt med vit akrylfärg på den svarta bakgrunden. Jag valde ut några papper, ruggande deras kanter med en sax och limmade fast i lager. Fotot sitter på 3D-kuddar.



Etiketten gjorde jag genom att stämpla med svart Staz On på vellum, och när det torkat lite ritade jag linjer med olika breda permanenta pennor och klippte ut. Eftersom det är ritat på fri hand är det lite ojämnt, men det har jag bestämt att det syns inte. Journalingen skrev jag med vitt, och gjorde konturer med svart.

Till titeln letade jag reda på ett gratis SW-typsnitt och skar ut titeln i ett papper från samma serie som de övriga på layouten. Kanterna har jag inkat med svart.
Några hemgjorda flairs, en ordstickers och bling fick dekorera layouten.
Emma

Inga kommentarer: