fredag 15 september 2017

Gosigt!

Hej!
För ovanlighetens skull har jag inte stämplat, skvätt eller på annat sätt bearbetat bakgrunden, utan lämnat den vita cardstocken som den är. För att ändå få lite struktur på bakgrunden har jag använt vita doilies och några raksömmar i vitt.

Ur fotografiet plockade jag de mjuka blå, rosa och bruna färgerna, och letade rätt på papper, bokstäver och dekorationer som matchade dessa.
Den kraftfärgade etiketten med ett vitt hjärta som sitter under fotot följde med vid något klädköp. Jag skar ut halva hjärtat och stoppade in fotots ena långsida i skåran. Jag knöt också fast en bit snöre i etiketten och stämplade med Malins "Gosig".

Den nedersta bården är utskuren i kraft, och så har jag klippt till små bitar av mönsterpappren och satt under vissa av hålen. Bårderna är fastsydda med sicksack.
Med min Cameo har jag också skurit ut ramar i rosa papper. En satte jag på ett mörkare rosa papper och ritade med svart i de inre konturerna. Jag stämplade "Kärlek" från Malin innanför ramen. En likadan fast mindre ram klippte jag itu och satte under fotot.

Die cuten med ett hjärta kommer från samma serie som det blå pappret jag satt under hjärtat och skurit ut den övre bården i, och den sitter på 3D-kuddar.
Journaling-rutan var gjord för att användas stående, så linjerna var åt fel håll. Därför skar jag ut rutan med linjer och satte slät cardstock bakom i stället, där jag skrev min text.
Jag har dekorerat med fjärilar och wood veneers, och de förstnämnda har jag fått som RAK.
Jag tyckte att layouten behövde ramas in, så jag skar ned den och sydde fast den på kraftcardstock.

Stämplarna hittar ni HÄR.

Emma

Inga kommentarer: