fredag 1 september 2017

Blä!

Blä!

Detta är en layout jag gjort  om när min son hade vattkoppor förra sommaren. Han bad själv om att bli fotad, och när han såg att jag plockat fram det fotot för att scrappa med sade han att titeln skulle vara "prickigkorv".
Jag har använt mig av tre stycken stämplar från Malin, nämligen "Blä!", en bård med chevronger och mina absoluta favoriter: de små cirklarna.

Bakgrunden gjorde jag genom att ha Distress Ink genom en stencil, skvätta mist i två blå nyanser och stämpla med svart. Mönsterpappren kommer egentligen i från en vinterkollektion, men jag valde papper som inte var uppenbart vintriga. Det mörkblå ruggade jag kanterna på med en sax, och det randiga sitter på låga 3D-kuddar. En doily, washitejp, en hemgjord flair och en bit snöre hamnade också kring fotot.
Emma

Inga kommentarer: